Friday, September 30, 2011

Pencuri Kabel TM Yang Haprak

lama gila gua tak update blog ni.ke'bz'an melanda diri gua dan satu lg sebab gua tensen dgn sikap pencuri2 kabel yg selalu membantutkan hasrat gua untuk menjadi penaip blog.asal gua nak upload lagu dan tulis blog,masa tu lah pencuri kabel TM sibuk memotong kabel.mmg lahanat betul.kali ni topik gua nak menyentuh tentang pencuri2 yg paling hampeh dalam golongan pencuri iaitu pencuri kabel.pihak TM dah sediakan kemudahan untuk orang ramai tp golongan pencuri ni pulak mengambil jalan mudah utk dapatkan wang.tau la sekarang ni harga tembaga mahal tp jgn la menyusahkan orang ramai yg dok bayar bil tiap ni.

siapa yg pernah kena kes mcm gua ni mmg akan tau la betapa sakitnya hati bila tak bulih layan internet.kesakitan hati tu mengalahkan sakit hati  putus bercinta.mana tidaknya dalam setahuan sampai 4,5 kali pencuri hampeh ni buat projek dlm area gua,tu tak termasuk kawasan2 yg berdekatan lagi pendek kata kalau gua jumpa puak2 haprak ni,mmg gua tibai sampai lunyai.(gua bkn brani sgt tp bila sakit ati ni fhm2 la)...kecik2 xnak mamp*s bila besar menyusahkan orang awam.

tapi apa pun gua salute pihak TM yg sentiasa pantas buat kerja dgn menyambung semula talian walaupun memakan masa 2 minggu.kehkehkeh..okay gua faham lah.kabel2 tu semua bukan murah.dan yg paling best kali ni semua kabel yang masuk ke kawasan gua sudah ditanam dalam tanah.padan muka lu  para pencuri hampeh.trimas kepada pihak TM yang hensem.skrg gua dah bulih online dgn senang hati tanpa memikirkan golongan pencuri haprak ni,tapi kalau gua jumpa mmg gua tibai jgk.kehkehkeh..sebab sakit hati gua masih belum sembuh lagi.



ni cuma gambar hiasan je walaupun kabel telefon voltan dia tak tinggi tp zaman sekarang apa pun boleh terjadi,pada pencuri2 diluar sana tu insaflah,carilah duit yang halal sebab duit yg haram ni ditambah dgn kutukan org ramai tak kemana peginya.

No comments:

Post a Comment